Alla inlägg under juni 2013

Av simu - 21 juni 2013 20:59

Det här har varit min och Elias första midsommar tillsammans och den har vi spenderat uppe i härnösand, vi har bara tagit det lugnt och ätit lite extra god mat och ska väl snart ta en promenad om vi orkar. Vi har ätit så mycket skit den här veckan så det läre nog behövas ganska så bra. Om man säger så här vi har köpt cirka 1,3 kilo godis, en vattenmelon, 600g chips, 800g choklad och typ 10 liter dricka, och hyrt några filmer :) Alltså en god början på ett sommarlov och skulle inte förvånna mig om man får diabetes på kuppen. 
Det här får bli ett kort inlägg för nu ska vi mysa och får se vad resten av dagen erbjuder, hejs!

Av simu - 8 juni 2013 20:40

Idag har jag bara tagit det lugnt och lyssnat på musik, tog max en liten promenad till affären för att köpa mig något gotta men nu sitter man som klistrad och lyssnar på asjävla skön musik. Ett av dom bästa banden som finns enligt mig, och då menar jag absolut Misfits! Har fastnat som fan på låten Scream och vad jag än gör så får jag den inte ur mitt huvud. Härligt! 
Tänkte bara skriva ett litet kort inlägg för jag känner att jag inte har något intressant att få sagt men det kommer väll bara bli att plugga sen och försöka bli klar med resterande uppgifter som jag har. Känns som att det redan är sommarlov så mitt pluggsug är inte på top, men det är det ju snart om mindre än en vecka så. Längtar som fan då man knappt kommer vara i Hudik nästan nånting, hoppas att det kommer bli ett asnice sommarlov! LÄNGTAR! 

P.S Misfits äger! 





Av simu - 4 juni 2013 20:08

För nått år sen börja alla använda Dr. Martens då vart jag lite smått sur för att för mig är det punk/skinhead/nazi dojjor. Men jag tänkte att modet kommer och går så efter ett tag kommer väl ingen vela ha sånna längre, men nu ska man antagligen börja ha bomberjacka och klorbehandlade jeans till också. Vafan! Det är ju modernt med nitar och allt sådant nu. Visst tycker jag att man ska ha på sig det man trivs i men kommer alla småfjortisar springa som mini-skinheads och punkare i sommar kommer jag att få krupp bara för att det är mode och alla andra har det. Sånna som för i tiden kanske satt och skrek jävla äckel eller nått till dom som hade den där stilen tycker nu att det är okej bara för att dom ser någon kändis eller model som går i det. 
Alla har ju olika åsikter och det respekterar jag men för mig kommer Dr. Martens, klorjeans & bomberjacka alltid vara punk för mig. Då kommer jag tänka på den underbara musiken, filmerna som Romper Stomper, This is England och alla dom där, anarkin som många punkare står för och det aggresiva tempramentet som skriker ut att man inte bryr sig ett jävla skit.
Så jag säger förlåt i förväg för att kommer jag vara på dåligt humör och ser nån fjortis som jag vet klär sig så där bara för att passa in kommer jag bli tokig och börja haila och snacka på tyska. Jag vet att man inte ska ta ut sin ilska på någon annan så jag kommer försöka hålla mig men om det inte går så, förlåt på förhand. Du som läsare tycker nog att detta är jävligt omoget skrivet och resonerat men javisst det är det kanske också men jag kommer försöka hålla mig så gott jag kan men ibland blir det väl att man inte kan stänga käften. Så tredje gången gillt sorry.
Jag vet dock inte vad jag ska sätta mig själv i för kategori om man tänker på klädstilar. Jag har frågat folk jag känner och dom har sagt att jag klädde mig mer punkaktigt förut och det kan jag medge, men jag känner mig bara som en i mängden nu när jag ser på alla i min omgivning vad dom klär sig i. Så jag vet inte, hör jag mer till fjortisarna och sitter och snackar skit om mig själv? Donno. 
Men nu ska jag sluta klaga och titta runt lite på facebook istället och kanske göra något att äta. Så byeebye and have nice day! 

Presentation


Hallå jag är en tjej som kallas för Haggis och är 18 år. Jag älskar metal&punk och jag skriver om mitt liv,mina åsikter och allt annat som trillar in i mitt huvud.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards