Alla inlägg under september 2013

Av simu - 27 september 2013 11:44
Musik ska beröra ens känslor och det gör den här.

Immortal Technique - Dance with the Devil
I once knew a nigga whose real name was Williamhis primary concern, was making a millionbeing the illest hustler, that the world ever seenhe used to f**k moviestars and sniff coke in his dreamsa corrupted young mind, at the age of thirteennigga never had a father and his mom was a feenshe put the pipe down, but forever yeah she was soberher sons heart simultaneously grew colderhe started hanging out selling bags in the projectschecking the young chicks, looking for hit and run prospectshe was fascinated by material objectsbut he understood money never bought respecthe build a reputation cuz he could hustle and stealbut got locked once it didn't hessitate to squealso criminals he chilled with didn't think he was realyou see me and niggaz like this have never been equalI dont project my insurecurity's at other peoplehe feeded for props like addicts with pipes and needlesso he felt he had to proof to everyone he was evila fever minded young man with infinite potetialthe product of a ghetto ... capatalistic mentalcoincidentally dropped out of school to sell weeddancing with the devil, smoked until his eyes would bleedbut he was sick of selling trees and gave in to his greedEveryone trying to be trife never face the consequencesyou propably only did a month for minor offencesask a nigga doing life if he had another chancebut then again there's always the wicked at new and advanceddance forever with the devil on a code cell blockbut thats what happens when you rape, murder and sell rockdevils used to be gods, angels that fell from the topthere's no diversity because we're burning in the melting potSo Billy started robbing niggaz, anything he could dohe'd get his respect back, in the eyes of his crewstarting fights over little shit, up on the blockstepped up to selling mothers and brothers the crack rockworking overtime for making money for the crack spothit the jackpot and wanted to move up to cocainefor filling the scarface fantasy stuck in his braintired of the block niggaz treating him the samehe wanted to be major like the cut throats and the thugsbut when he tried to step to 'em, niggaz showed him no lovethey told him any motherf**king coward can sell drugsany bit*h nigga with a gun, can bust slugsany nigga with a red shirt can front like a bloodeven Puffy smoked the motherf**ker up in a clubbut only a real thug can stab someone till they diestanding in front of them, starring straight into their eyesBilly realized that these men were well guardedand they wanted to test him, before business startedsuggested raping a bit*h to proof he was cold heartedso now he had a choice between going back to his lifeor making money with made men, up in the cifehis dreams about cars and ice, made him agreea hardcore nigga is all he ever wanted to beand so he met them friday night at a quarter to threeThey drove around the projects slow while it was rainingsmoking blunts, drinking and joking for entertainmentuntill they saw a woman on the street walking alonethree in the morning, coming back from work, on her way homeand so they quietly got out the car and followed her walking through the projects, the darkness swallowed herthey wrapped her shirt around her head and knocked her onto the floorthis is it kid now you got your chance to be rawso Billy oaked her up and grapped the chick by the hairand dragged her into a lobby that had nobody thereshe struggled hard but they forced her to go up the stairsthey got to the roof and then held her down on the groundscreaming shut the f**k up and stop moving aroundthe shirt covered her face, but she screamed the cloutsso Billy stomped on the bit*h, until he broken her jawthe dirty bastards knew exactly what they were doingthey kicked her until they cracked her ribs and she stopped movingblood leaking through the corpse, she cried silentlyand then they all proceeded to rape her violentlyBilly was meant to go first, but he ????? turnripping her up, and choking her until her throat burneda broken jaw mumbled for god but they weren't concernedwhen they were done and she was lying bloody, broken and broosone of them niggaz pulled out a brand new twenty-twothey told him that she was a witness of what she'd gone throughand if he killed her he was guaranteed a spot in the crewhe thought about it for a minute, she was practicly deadand so he leaned over and put the gun right to her head(Sample from 'Survival of the Fittest' by Mobb Deep)I'm falling and I can't turn backI'm falling and I can't turn backRight before he pulled the trigger, and ended her lifehe thought about the cold pain with the platinum and iceand he felt strong standing along with his new brotherscocked the gat to her head, and pulled back the shirt coverbut what he saw made him start the cringine studdercuz he was starring into the eyes of his own mothershe looked back at him and cried, cuz he had forsaken hershe cried more painfully, than when they were raping herhis whole world stopped, he couldn't even contiplatehis corruption had succesfully changed his fateand he remembered how his mom used to come home lateworking hard for nothing, cuz now what was he worthhe turned away from the woman that had once given him birthand crying out to the sky cuz he was lonely and scaredbut only the devil responded, cuz god wasn't thereand right then he knew what it was to be empty and coldand so he jumped off the roof and died with no soulthey say death take you to a better place but I doubt itafter that they killed his mother, and never spoke about itand listen cuz the story that I'm telling is truecuz I was there with Billy Jacobs and I raped his mom toand now the devil follows me everywhere that I goinfact I'm sure he's standing among one of you at my showsand every street cypher listening to little thugs flowehe could be standing right next to you, and you wouldn't knowthe devil grows inside the hearts of the selvish and wickedwhite, brown, yellow and black colored is not restrictedyou have a self destructive destiny when your inflictedand you'll be one of gods children and fell from the topthere's no diversity because we're burning in the melting potso when the devil wants to dance with you, you better say neverbecause the dance with the devil might last you forever



Av simu - 22 september 2013 22:19

Den här helgen åkte jag upp till Elias och var med honom och även hans nya rumskamrat Sebbe, vi kollade på en serie som jag hade med mig som heter 'Medecinmannen' och vi typ sågade den totalt. Nästan alla karaktärer i filmen var helt jävla dum i huvet och dom hade inte tagit reda på nå fakta om saker innan dom gjorde den. Den gick att titta på men många tillfällen vart man väldigt less. Sen så har vi bara tagit det lugnt och myst, för att det här kanske är den sista helgen på länge som jag och Elias kan träffas för han ska kanske ut på sjön på praktik. Så han kanske är borta ca 1,5 månad om jag har otur, kan bli mindre. Men det är bara att vänja sig eftersom att i hans framtida yrke så kan han vara borta i 3 månader i strek, jippi! :( Men du vet Elias, att jag älskar dig lika mycket ändå :* <3
Sen när jag skulle ta tåget hem idag så fuckade min bh upp sig, för när jag skulle ta av mig en av mina två munkjackor som jag hade på mig så öppnades spännet i ryggen så att jag höll på att tappa den, askul! Så jag fick dra upp tröjan där bak lite diskret medans jag tryckte mig mot rutan som var askall så att ingen skulle se att jag fixa den, vilket hallelulia moment asså. -.-'
Även att jag har blivit sjuk också, har hostat och snorrat hela helgen och det har ju verkligen varit kul vill jag ju mena. Hoppas att jag orkar gå på skolan imorgon annars får jag nästan gå endå förfan! Nu ska jag ta och ringa till Elias och snacka lite med honom innan jag kanske ska hoppa in i duschen och sen sova. Så nu säger jag godnatt och så kanske vi hörs något mer imorgon.


 
Just because these pictures make me smile <3
 

Av simu - 18 september 2013 20:44

Imorse låg jag och drog mig i en och en halv timme innan jag klev upp, inge stress. Jag duschade lugnt och vaknade till, inge stress. Jag käkade frukost som var första gången på evigheter, och vet du vad? INGE STRESS! Sen när jag klev på bussen så satt jag och lyssnade på bra musik hela vägen till skolan och kan lova att det var en underbar morgon! .. utan stress! Har även bara haft två lektioner idag så slutade kvart i 12 och hade även sovmorgon till 20 över nio på det, jag älskar mitt schema! <3 Sen stannade jag, Jenni & Mathilda kvar en stund efter vi slutade och satt och käkade lunch. Jag och Jenni kollade runt på Tumblr på olika godsaker, cravings säger jag bara!
 Sen har jag inte pallat gjort så mycket idag, har varit så himla trött. Skulle lätt kunna gå och lägga mig nu. Det ända jag gjort är att jag varit med mamma, syrran & James då vi gick ner och handlade på affären då vi också fick lite sällskap av Jonas. Efter det har jag typ bara varit hemma, kollat runt på Tumblr, käkat go mat och varit lite social med bubbas. Nu ska jag nog sätta mig och plugga lite, sen sova tror jag. Känner mig fan helt slut. Så nu säger jag godnatt! 

Av simu - 15 september 2013 20:09

Sitter på tåget hem från härnösand och tänkte passa på att ladda ner min spotify lista. För några av låtarna jag fastnat på bara försvann förut när jag skulle åka upp.. fucking spotify -.-' så när jag tog bort offline mode så försvann HELA JÄVLA LISTFITTAN och om det inte skulle vara nog så fuckar internett också. Jippi..
Men i helgen så har jag och elias bara tagit det lugnt. I lördags så åt vi marinerad fläskfile och potatisplattor med bea till som frukost. Mumsigt kung! Men nu ska jag lyssna på musikmedans jag kan om jag inte hinner ladda ner hela listan.. om man tänker på atr det är lite över 400 låtar.
Så hejs på dig läsare

Även att jag redan saknar dig elias:*<3<3

Av simu - 11 september 2013 13:20

Igår somnade jag i sängen ca klockan tio med alla kläderna på mig, glasögon på, telefon i handen och huvudet nästan på mitt anteckningsblock för jag nyligen suttit och pluggat. Bra där känner jag! Sen vaknar jag i morse vid åtta och kan inte sova för att jag hade så groteskt ont i ryggen, perfekt när man fått ledigt idag! (y) 
Det är så jävla typiskt att när man väl är ledig så vaknar man med tuppen men när det är skola så behöver man nästan någon som slår en med stekpanna i huvet för att palla pallra sig upp.. 

HAHAH! Även att jehovasvittnen kom och knacka på dörren förut idag när jag satt och åt frukost. Öppnar dörren, och där står dom och vill diskuttera människans lidande med mig, sen ger dom mig nått från vaktornet och drar upp bibeln från handväskan och börjar citera, och där står jag med min luvtröja som det står ''Team Satan Hellbound 666' på ryggen. Det kändes bra kan jag ju säga! X'D Det gjorde min dag! 

Sen ska jag nog ner och handla, fortsätta mitt pluggande, käka cocosbollar&choklad och kanske kolla på en film som låter jävligt frestande. Får se om jag uppdaterar mig något mer idag. Hejs! :)

Av simu - 9 september 2013 19:54

Idag har jag inte pallat att göra någonting känns det som, har bara träffat Zizzi en snabbis på stan och langat lite treo, köpt hörlurar och sen drog jag hem. Har inget intressant att skriva om här på bloggen heller för jag kommer inte på något helt enkelt. Nu ska jag väl plugga så man får det gjort, har ett häfte med ganska många uppgifter från filosofin som jag måste göra och även lite saker från religionen. Jippi! -.-' 
Även att jag saknar Elias ganska så bra också men det blir nog att jag åker upp till honom på fredag, så det är ju inte så långt tills dess ju. Älskar dig! :*<3

Nu ska jag lägga mig och självdö i soffan, dricka portello och plugga. Så alla där ute som läser detta får ha en bra dag! 

Av simu - 8 september 2013 19:22

I torsdags kom Elias hem till mig och överaska mig, visste inte att han skulle komma utan trodde att det var syrran som plingade på dörren som skulle hämta James så vi lät James öppna, så drog han in Elias och bah: Elias!! :D haha xD
Men i helgen har jag och Elias gått på marknaden och strosat. Har inte knäppt nå kort för våga inte ta med kameran för det var så himla äckligt mycket folk som skulle trängas så var rädd för att den skulle gå sönder. 
Men jag har även varit barnvakt och gått på marknaden med James ett tag som var kul, jag och Elias var även upp till hans morfar på sjukhuset och hälsade på, och gav han lite sällskap. Sen har vi också varit hem till Elias farmor och varit där och hälsat på elias pappa och company. Det vart lite mat, fika och snack. Vi gick även och hyrde film för att få vara hemma och mysa lite, filmen vart Olympus has fallen och den var jävligt bra. Så den kan jag rekommendera.
Och har även köpt lite tröjor med Mötley Crüe, Danny Trejo och arla midnatts-korna på. Så det vart lite införskaffat.
Nu sitter jag hemma och lyssnar på the pretty reckless och ska snart fortsätta med min filosofiläxa,  pallar inte skriva så mycket idag men kan säga att man känner sig gammal när man går hem ifrån marknaden runt nio xD
Men nu får detta vara allt från mig så hejdå! 

Av simu - 4 september 2013 14:05

Som sagt så var jag till Elias i helgen och jag tog även lite foton, träffade på Felicia i Sundsvall så stog och snackade med henne ett tag innan min nästa buss skulle gå. Vi hade suttit på samma buss upp till Sundsvall utan att märkt varandra så det var lite typiskt! xD
Är lite creepy för att hon är ganska lik mig på bilderna som jag såg ut för några år sedan O.o

       

Sen på skolan i fredags så vart det lite foton på Martin & Moa när vi står ute vid rökrutan, Martin ser lite ut som en pingvin när han står så där x') 

   


Även att idag så har jag och Elias varit tillsammans i 1,2 år! Det är ett tag det! Grattis på oss känner jag och det är synd att vi inte kunde vara med varandra på denna dag men går man i skolan så gör man det. Vi får ta igen det till helgen då det också är marknaden.
Men älskar dig Elias, jätte mycket! Puss på dig! <3
Vi är lite dåliga att ta bilder på varandra tillsammans så det här är några få av dom seriösa vi har tagit. Men nu ska jag lägga mig i soffan och ta det lugnt bara för att jag kan, och dricka lite underbar Cola! Min andra kärlek här i livet! Puss hej! 

   

Ovido - Quiz & Flashcards