Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Jag är feminist.

Av simu - 19 juli 2014 16:06

Såg en bild nyss som jag kände igen mig så mycket i, en kvinna som inte vill raka hennes ben.

Jag har aldrig rakat mina ben på snart 19 år som levande varelse. Inte för att jag behöver heller för har knappt nå hår men jag vill inte. Jag kommer nog bli kallad feminist efter det här för att det är ju en stämpel feminister har, att inte raka sig och bränna bh:ar. Men vill du veta en sak? Ja jag är feminist! Jag tycker att tjejer är lika mycket värda som killar, inte mer eller mindre värd. Lika. Jag tycker att om en kvinna vill se ut som hon vill så ska hon få det, för det är hennes kropp. Likadant för män, dom är lika mycket värda och dom ska också få se ut som dom vill.

En person är inte gjord och skapt för att tillfredsställa omvärlden

Jag gillar att läsa feministiska böcker av kvinnor som mooran, jag gillar att kunna gå i mjukisbyxor på stan och skita i om killar tycker jag ser ful ut, jag sminkar mig inte varje dag för att jag känner för det. Varför ska jag bry mig?

Kvinnor kan vara riktigt dum i huvudet och bara för att jag känner att jag är feminist så säger jag inte att alla kvinnor är som blommor, både kvinnor och män kan vara helt störd. För det mesta är alla det och det är få som har alla hästar hemma. Jag skyddar inte alla kvinnor för jag är feminist och jag drar inte alla killar över en kam för att vissa är nedvärderande kvinno hatande äckel. Alla personer är olika och feminismen för mig är att alla är lika värda och många feminister är så att dom vill få kvinnor till ett större värde. Det är helt fel för MIG. Alla får tycka olika.

Sorry om detta inlägg vart lite luddigt, och jag kommer nog på hur inlägget hade kunna fått ett innehåll men jag får skylla på att jag är trött ;p

Här är sidan jag hittat bilden på, det finns elva likadana till som är för att påminna varje kvinna att det är deras kroppar och ingen annans.
Var stolta att ni är ni allihopa, kvinnor och män!
http://m.huffpost.com/us/entry/5572093?utm_hp_ref=gay-voices&ir=Gay+Voices

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simu - 24 februari 2015 21:59

Tyvärr så har jag nu kännt att jag velat skaffa en ny blogg och det känns konstigt att lämna den här efter alla år. Jag kommer att ha kvar den här men skriver och håller mig uppdaterad på den nya. www.nouw.com/haggis ...

~

Av simu - 18 januari 2015 23:25


Som ni kanske märkt så har jag tappat suget helt för att blogga. Jag har inget att komma med, känns inte som att jag vill delge mig av något heller. Jag kanske blir bättre på det efter ett tag, ser att det ändå är folk som går in och kollar om jag lä...

Av simu - 29 november 2014 00:49

Under dessa 19 år som levande varelse på denna planet så har jag hört många historier. Från personer som är som pepparkakor. Mjuk deg på insidan medan utsidan är smyckad med förrädisk glasyr. Jag har hört historier som inte är sanna utan som dessa ...

Av simu - 23 november 2014 03:32

Fan vilken skön kväll, allt börjar med att jag sitter hemma, får ett samtal av mister k som leder mig ner till hogges lite sisådär impuls. That's how I like it! Nykter kväll dock, I like that even more. Vart en massa dans till perfekta Smalare än tho...

Av simu - 21 november 2014 12:39

Igår var det din dag, att tiden går så pass fort som den gör är overkligt. Att det redan gått två år sedan du valde att lämna oss, två år.. Overkligt. Hoppas du har det bra där du är nu vad mer finns det att säga. Kommer alltid minnas dig. Vila i f...

Ovido - Quiz & Flashcards