Alla inlägg under juli 2014

Av simu - 29 juli 2014 23:58

Idag fick man fin besök av en sihvola! Satt hemma hos mig, käka chips och titta på family guy innan vi drog ner på stan. Gick och handla lite på boa sen drog vi till skutan för att ge zizzi sällskap när hon hade rökpaus. Min lilla zizzi har blivit stor och börjat jobba <3
Satt där och fikade medans hon jobba och sen drog jag hem. Nu diskuterar jag lite med mamma om allt och inget. Tack för dagen! <3

Av simu - 22 juli 2014 12:49

I förrgår var jag och Zizzi ute på en natt promenad, vi kom överens om att vi skulle gå till en kompis och va social, då drar hon så vi fick spela kort själva. Var där i nästan fem timmar och kom hem typ vid sex på morgonen, fyfan vad kul vi hade! Måste göras om.
Sen igår så var det riktigt äckligt varmt men efter lite tjat från sihvola så fick han ut mig, med vattenflaska i högsta hugg. Men kan lova att det var jävligt nice att sitta och ta det lugnt med en cigg i skuggan!
Nu ska jag nog ta och ladda krafterna lite, är runt 23 grader så kommer nog inte gå ut i första taget, fyfan hell no!! Hej!

Jag och sihvola gemförde våra brännor, jag tror jag ligger efter lite?!

Av simu - 20 juli 2014 13:07

Igår var det cruising i hudik och fy satan vad mycket folk det var! Jag och Zizzi sprang runt typ överallt, försökte fixa kaffe åt na för hon höll på att få migrän, skit kul.. Så snälla olle var hjälten för dagen som kunde låna ut 11 kr.. Elva kronor och världen slutar snurra. Vi träffa sebbe och hans polare och satt med dom ett tag på busstationen (enda ställe där det var mindre folk och mindre ljud) och sen drog vi till möljen satt där ett tag men jag och Zizzi fick typ svindel för det var för nära vattnet och plankorna luta. Vi sprang runt lite till, och lite till. Träffa olle igen och sprang lite till med honom. Sen kom zizzis kille (eller ja efter att han stått i typ 20 minuter för att komma in i stan gick vi upp med zizzi till hans bil så dom kunde svänga där). Värsta av allt var nog att vi såg han hela tiden ifrån där vi satt. Zizzi sa hela tiden han är säkert bakom den där jävla bussen men nej det var han inte. Han var första bilen framför... Sen gick jag och Olle genom cruisingen en sista gång innan han skjutsade hem mig och på hemvägen så fick vi nån moppe pojke efter oss som dryga som fan..
Trotts tråkiga saker som hänt igår så vart dagen bättre än vad jag trodde, skönt att få tänka på annat.

Av simu - 19 juli 2014 16:06

Såg en bild nyss som jag kände igen mig så mycket i, en kvinna som inte vill raka hennes ben.

Jag har aldrig rakat mina ben på snart 19 år som levande varelse. Inte för att jag behöver heller för har knappt nå hår men jag vill inte. Jag kommer nog bli kallad feminist efter det här för att det är ju en stämpel feminister har, att inte raka sig och bränna bh:ar. Men vill du veta en sak? Ja jag är feminist! Jag tycker att tjejer är lika mycket värda som killar, inte mer eller mindre värd. Lika. Jag tycker att om en kvinna vill se ut som hon vill så ska hon få det, för det är hennes kropp. Likadant för män, dom är lika mycket värda och dom ska också få se ut som dom vill.

En person är inte gjord och skapt för att tillfredsställa omvärlden

Jag gillar att läsa feministiska böcker av kvinnor som mooran, jag gillar att kunna gå i mjukisbyxor på stan och skita i om killar tycker jag ser ful ut, jag sminkar mig inte varje dag för att jag känner för det. Varför ska jag bry mig?

Kvinnor kan vara riktigt dum i huvudet och bara för att jag känner att jag är feminist så säger jag inte att alla kvinnor är som blommor, både kvinnor och män kan vara helt störd. För det mesta är alla det och det är få som har alla hästar hemma. Jag skyddar inte alla kvinnor för jag är feminist och jag drar inte alla killar över en kam för att vissa är nedvärderande kvinno hatande äckel. Alla personer är olika och feminismen för mig är att alla är lika värda och många feminister är så att dom vill få kvinnor till ett större värde. Det är helt fel för MIG. Alla får tycka olika.

Sorry om detta inlägg vart lite luddigt, och jag kommer nog på hur inlägget hade kunna fått ett innehåll men jag får skylla på att jag är trött ;p

Här är sidan jag hittat bilden på, det finns elva likadana till som är för att påminna varje kvinna att det är deras kroppar och ingen annans.
Var stolta att ni är ni allihopa, kvinnor och män!
http://m.huffpost.com/us/entry/5572093?utm_hp_ref=gay-voices&ir=Gay+Voices

Av simu - 18 juli 2014 14:41

Måste vissa upp zizzis kattungar för att dom är så söta! Alla är inte med på bilderna men dom har fyra små bäbisar! :')
Mamma addidas fick också vara med på ett kort :)

Av simu - 10 juli 2014 21:45

Dessa dagar har varit fett jävla varma! Och för första gången på år så satt jag ute på balkongen och sola igår, wow.. ;o
Tar ett tag att vänja sig men efter ett tag så går värmen ann, även fast man gruvar sig varje dag för att gå ut genom dörren.
Idag var jag ner på stan och träffa zizzi & sihvola, vi sprang runt lite överallt. Ett tag satt vi på solbryggorna, sen satte vi oss på pizzan och sen drog vi till skutan och satte oss där. Dagen har varit fett nice och måste göras om! Fick inge bra bilder på zizzi men sihvola kan bjuda på sig själv lite grann tycker jag! ;d
Nu blir det varva ner lite, sen kanske en nattlig promenad med zizzi som vi gjort dom här två senaste nätterna ;)

Av simu - 2 juli 2014 13:21

Var på maxi igår med mamma och köpte en Victoria secret parfym ;o den luktar jävligt gott även fast den är ganska stark och jag är ovan parfym, men nu är det bara att vänja sig igen!
Lyxa även till det med en Daim muffin, men det var inte värt magonten. Den var inte lika god som jag minns.. Blir ett kort inlägg nu och så kanske jag skriver något mer sen ikväll! :)

Presentation


Hallå jag är en tjej som kallas för Haggis och är 18 år. Jag älskar metal&punk och jag skriver om mitt liv,mina åsikter och allt annat som trillar in i mitt huvud.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards