Alla inlägg den 27 januari 2014

Av simu - 27 januari 2014 14:25

Nu tänkte jag lista några av mina favoritskådespelare och några av mina favoritfilmer hänger med på köpet.

John Belushi - Han har jag haft som en av mina favoriter sedan jag var mycket liten, han och skådespelaren Dan akroyd var med i favvo filmen The blues Brothers och John har också varit med i en annan film som jag tycker om som heter Delta gänget. Han var en mycket rolig och bra skådespelare men dog för många år sedan pga överdos.

Sean Penn - Han har hamnat på min lista för bästa skådespelare efter att han gjort sin roll i filmen Dead Man Walkling, Då han i filmen är dömd för våldtäkt och mord på ett par tonåringar och man får följa honom i fängelset tills det att han sak avrättas.

Sid Haig - Han är absolut en av dom största favoriterna! Hans roll i filmerna House of 1000 corpses och the devils rejects är helt fenominala och dom har inte kunnat fått en bättre person för att göra dom rollerna! I filmerna så är han sminkad till en clown vid namn Captain Spauldings som mördar folk om man ska fatta saken kort. Men i första filmen är han mer som en sidokaraktär och det är i tvåan som har får en större betydelse i storyn. 

Bill Mosley - Han är också med i filmerna House of 1000 corpses och the devils rejects och har en stor roll som Otis i båda filmerna. Han tar sin roll som psykiskt störd mördare på ett sätt ingen annan kunnat göra och gör filmerna helt underbara! 

Robert De Niro - Man behöver nästan inte säga något mer än det! Vad han än tar på sig för roll som te.x fanatisk komedi farsa till seriös maffia boss så blir man inte besviken och han går in i sina roller så väll och har alltid gjort och kommer alltid vara en stor skådespelare för mig som är otroligt värd att se upp till. Vad han än gör så gör han det bra. Tips! Filmerna Analyze this och Analyze that har störtskön humor med De niro och Billy crystal. Crystal är även en jävligt bra skådespelare som är värd att kollas upp! 

Chazz Palminteri - Efter hans roll i filmen I Skuggan av Bronx som maffiabossen Sony så har han fångat mitt intresse. Han har inte gjort så många filmer men dom han har är otroliga! En liten rolig grejj med honom är att trots att han nästan bara gjort maffia filmer så har han gett sin röst till en av dom elaka katterna i barn/ familjefilmen Stuart Little.

Anthony Hopkins - Åter en man inte behöver säga något mer om! En man som kan göra allt! Hans roll i Hannibal filmerna är helt förtrollande bra och i en intreviu berättar han att han läser sina manus cirka 250 gånger! 250! Han gör det för att uppnå bästa resultat för sin roll som möjligt och man kan inte förneka att han lyckas med det. 

Johnny Depp - Han har alltid varit en av mina favoriter. Han gör allt från barnfilmer till otäcka thrillers som Secret Window och han gör en aldrig besviken. Kan starkt rekommendera filmen The Lone Ranger och alla måste väll ha sett nån av filmerna Pirates of the Caribbean?

Mikeal Persbrandt - Han har varit en av mina favoriter sedan jag var jätte liten och det började med serien Beck och sen har man nästan sett alla andra hans filmer som Dag och natt, Hamilton m.m

Sheri Moon Zombie - Är även med i filmerna House of 1000 corpses och the devils rejects men även en till film som hennes man Rob Zombie gjort som heter The Lords of Salem. Hennes roll i alla filmerna är helt sjuk och tycker man om filmer som är lite knäppa och förstörda så se dom! 

Julianne Moore - Hennes roller i Filmen Hannibal och remaken på Carrie som kom ut för inte så länge sen kan jag inge annat än varmt rekommendera! Det är en skådespelare man inte kan byta ut. Hon är underbar på det hon gör och hon kan anpassa sig efter dom roller hon får som inte skulle kunna tänkas vara möjligt.

Nu tror jag att jag inte orkar skriva något mer, så tills vidare så säger jag hejs! Eller varför inte.. '' PUT THE LOTION IN THE BASKET!''


- Well tell me Clarice, would you ever say to me '' Stop! If you love me just stop''
- Not in a thousend years
- Not in a thousend years?
 That's my girl.

Presentation


Hallå jag är en tjej som kallas för Haggis och är 18 år. Jag älskar metal&punk och jag skriver om mitt liv,mina åsikter och allt annat som trillar in i mitt huvud.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards