Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av simu - 27 oktober 2013 16:05

För någon dag sedan satt jag och en vän och diskuterade på bussen när jag var på väg hem och det som hon sa är något som många inte tänker på så det tänkte jag ta upp idag.
Jag har hört många gånger folk säga att det är fjolligt att bli ledsen när ett djur dör, lixom det är ju bara en katt vad spelar det för roll menar dom på.
Men min vän sa att till exempel om någon mist sin mamma eller pappa så dom dött och inte bearbetat det så kan alla dom känslorna komma som en bomb när ens djur dör för att man förknippar djurets död med sin mamma eller pappas eller vem det nu är som dött eller skett.
Det behöver ju absolut inte vara så för alla utan att det är väl helt klart tycker jag att man kan ha ett djur som bästa vän, dom finns ju trotts allt där för en hela tiden och dom känner om man är till exempel ledsen och kan komma och trösta på sitt sätt.
Men att folk kan tänka på sådant istället för att trycka ner den som mår dåligt med att säga att deras sätt att reagera är konstigt, för kom ihåg det att alla är olika, tolkar olika och reagerar olika. Så ser ni någon som lägger upp en status på tex fb så sitt inte bakom skärmen och tyck saker utan tänk på det att det Kan finnas saker bakom också, för kanske hur mycket ni än lärt känna en person så kanske man inte vet allt den varit med om eller hur viktigt det där djuret till bästis faktiskt var!
Det var nog allt för mig tack och hej!

Presentation


Hallå jag är en tjej som kallas för Haggis och är 18 år. Jag älskar metal&punk och jag skriver om mitt liv,mina åsikter och allt annat som trillar in i mitt huvud.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards